آلانیا (Alanya) شهری ساحلی و تاریخی در ۱۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا در کشور ترکیه است. در تور آلانیا اماکن و جاذبه های تاریخی، توریستی و ساحلی فراوانی وجود دارند.

 

شهر ساحلی آلانیا درواقع جزوی از منطقه آنتالیا است.یعنی بعد از گذشتن از مناطق زیبای بلک ، ماناوگات و سیده در آنتالیا به  شهر  آلانیا  می رسیم . آلانیا  با سواحل وسیع  و زیبای شنی ، هتل ها و رستورانهای متعدد و طبیعت بکر و زیبا یکی از توریستی ترین شهرهای جنوب ترکیه است که در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. آلانیا از یک طرف به دریا از طرف دیگر با  کوههای Taurus محاصره شده است و در بالاترین نقاط منطقه اختلاف سطح به ۱۰۰۰ متر نیز می رسد.

 

جمعیت آلانیا ۲۶۴۰۰۰ است که از این تعداد ۱۵۰۰۰۰ نفر در مرکز شهر و مابقی در مناطق اطراف و حومه شهر آلانیا زندگی می کنند.از جمعیت مرکز شهر تقریبا نیمی اروپایی هستند.

 

تاریخچه شهر آلانیا

 

با استناد به استخوان ها و اسکلت های یافت شده از منطقه مابین روستاهای بادم آغاجی و حومه اوبا ،برخی مورخین معتقدند انسانهای ماقبل تاریخ در این منطقه زندگی میکردند و برخی نیز معتقد به اسکان کیلکیاها و پامفیلیاها در این سرزمین هستند. هیتهیتها و رومی ها از ساکنین و حکمرانان بعدی این خطه بوده اند.

 

آلانیا پس از دیدن اشغالها و جنگهای متعدد وخرابی های پیاپی، توسط رومی ها مجددا بنا شده است. در دوره بیزانسها این شهر کولونوروس (=کوه زیبا) نامیده میشد.

 

آب و هوای شهر آلانیا

 

آب وهوای آلانیا بگونه ای است که میتوان بسیاری از گونه های گیاهی موجود در مناطق مختلف جهان را درآن یافت و پرورش داد. از جمله این گیاهان ودرختان میتوان به میوه هایی همچون پرتقال ، موز ، انواع سبزیجات و گیاهان موجود در هندوستان و آسیای شرقی و آفریقا مانند پاپایا ، گواوا ، آواکادو و انواع میوه های استوایی دیگر اشاره کرد.

 تور آلانیا در تابستان دارای آب و هوای گرم ومرطوب و در زمستان گرم وخشک است. بهار و پاییز آلانیا دارای آب وهوای بی نظیر و معتدل مدیترانه ای می باشد. متوسط دمای هوای سالانه آلانیا، ۱۹ درجه سانتیگراد ومتوسط دمای آب دریا در سال معادل ۲۱ درجه می باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: